gosa i gul snö

Så har det hänt.
Efter månader av nära döden-upplevelser genom slirig snö och i branta isbackar har jag slutligen fallit.
Det skedde i backen ner från stationen, väghindret som jag så många gånger svängt förbi i all hast blev nu plötsligt ett hot.
Jag var tvungen att göra en tvär sväng för att komma förbi, men idag var det aningens för mycket snö på ena sidan.
Hjulen gled, det fanns ingenstans jag kunde ta stöd, marken kom närmre. Och så låg jag där, med vänster hand djupt nerborrad i snön och höger hand på cykeln som klämde fast mina ben.
I vanliga fall hade jag asgarvat, nu föll istället en tystnad över platsen. Lite längre bort stod en man och log det vackraste leende jag sett på länge. I säkert en halv minut tittade vi på varandra, jag kom mig inte för att röra på mig, hjärnan och kroppen kopplade inte.
Så kom verkligheten tillbaka och jag upptäckte att min arm låg ingosad i gul snö.

//force- som ibland skrämmer sig själv... (och har på sig fåniga kattstrumpor)


usetheforce.blogg.se ©


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0