Smygtjock?

Ett pysande ljud från cykeln.
"Fan inte punka igen!"
Klev av, klämde på däcket. Nej inget tecken på punka.
Satte upp, cyklade nöjt i den livsfarligt halkiga snön.
Ett pysande ljud från cykeln.
"Men vad i...? Det låter ju som att däcket pressas platt mot marken!"
Cyklade samtidigt som jag vände mig bakåt och stirrade på hjulet, ja mycket riktigt, alldeles utplattat. Cyklade in i snöhög och for omkull.
Kände på däcket igen, stenhårt pumpat.
Vad är detta? Har jag lagt på mig osynlig vikt? För den tyngden som krävs för att mosa ett hårdpumpat däck har jag då inte haft tidigare.

Men åååh förresten, det är ju självklart, vad korkad jag är. Min superhjälteförmåga har äntligen visat sig... i form av tyngd. Jag väger nu mer än bly och bekämpar brottslingar genom att sitta på dem. SCORE!... eller kanske inte.

Beware of Heavy chick! Nej, behöver ett tuffare namn.

Watch out for Fatsowoman! Dutururuuuuu! (<---serenad)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0