Urpo är nalle, Turpo är nalle och de lever nu sitt eget nalleliv

Det luktar grillat trä i min lägenhet. Lite oroande.
Tänk om grannen är en störd pyroman (ok nej, jag har inte hört om pyromaner som inte är störda...)!
Min balkong är fyra meter över marken, att hoppa ner från den kan nog svida i anklarna.
Som barn (jaja, kanske fortfarande) låg jag ofta och tänkte på hur jag skulle göra för att kunna rädda alla i familjen plus katter, fiskar och värdesaker om det började brinna. Jag planerade in i minsta detalj hur jag skulle väcka syskonen, kasta ut katterna genom fönstret(vårt hus är inte så högt, de klarar det även från övre våningen), vråla på mamma och pappa och få ut åtminstone något varmt klädesplagg. Ja, jag var (är) ett oroligt barn med överdrivna samvetskval och ansvarskänslor.
Jag behöver nog en ovanligt lugn och trygg pojkvän eller säckar med valium (förresten, varför inte båda?).

På torsdag bär det av hemåt. Yippie-kai-eyyy!
Två månader sedan jag gick på knarrande lanthusgolv, två månader sedan jag vaknade på morgonen med en katt i ansiktet, två månader sedan jag satt inklämd mellan mamma och pappa i soffan och såg på random kriminalserie.
Det är nästan läskigt hur mycket jag saknar mitt hem. Antagligen söker jag desperat efter någon plats där jag kan känna åtminstone ett uns harmoni. För tillfället finns det bara hemhemma.
Jag önskar att jag var sådär härligt trygg i mig själv och vågade åka vart som helst när som helst utan att bli skräckslagen.
Kanske om några år, när den värsta hemlängtan gått över.

Lägger in två snygga människor här (helt utan relevans):


James McAvoy, till och med fin som faun.


Kate Winslet. Hon är naturligt vacker och lite awkward. Gillar!

p.s. Ehehe rubriken har ingenting med inlägget att göra. Andra bloggare brukar lägga in låttexter i sina rubriker, så varför skulle inte jag kunna? (även om jag inser att låtvalet kanske inte var det mest seriösa) d.s.

So long.



Edit: En påskdesign med vårkänslor fixad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0