when the lights on, it´s less dangerous

Dagen har gått i musiken och panikens tecken.
Klockan elva vaknade jag och vrålade ut; "Faaaaaan", då jag trodde att jag försovit mig till skolan. Så var som tur var inte fallet, jag blev bara lurad av min egen morgonförvirrning (nytt ord, hej).
Vi är ju "lediga" titt som tätt i min skola. Tid för självstudier och annat nyttigt *host*.
I alla fall; när jag lugnat ner mig och satt igång Xena krigarprinsessan på tv var det dags för frukost. Jag kände för att använda mig av min kulinariska ådra och värmde varmkorv. Smashing!

En top model-repris senare satte jag mig vid köksbordet för att rita...
Så gick tiden, jag ritade färdigt sista centimetern på en bild, rev sönder lite papper, ritade en massa nakna tjocka damer i roliga ställningar (inget snusk nu, ok?), åt en apelsin och målade en gran.
Produktivt? Nej.
Vad är det för fel på mig? Varför måste jag alltid sitta uppe i sista sekund och vrida mig i ångestkramper för att få något färdigt?
Kan jag inte få vara en av de där duktiga människorna som gör färdigt allt direkt efter att de fått sin uppgift?
Eller finns risken då att jag blir för slö och slutar se kritiskt på mina verk?
Gwaaargh! I nuläget är inget bra i alla fall. Sluta gnälla, börja producera.
Musiken har gått på högsta volym hela dagen för att överrösta prestationsångest-demonerna.

Jäkla bananorkesterkorkarsel.


foto: Linda P
//force

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0