girl I want to make you sweat

Gårkvällen var underlig.
Jag var på eurovision-kalas lite snabbt och skrattade åt pottfrisyrer och 80-talsdans.
Sedan sprang jag det snabbaste jag kunde till stationen. Det tar ungefär 15-20 minuter att gå i normal takt, jag sprang/gick (och andades som en hund med struma) dit på 6 minuter. Score!
Åkte tåg och gick genom staden helt ensam vilket både var läskigt och spännande. Som tur var hade jag sms-kontakt med J, och vi fnissade i samförstånd åt att kasta köttbullar på varandra... Öhm.

Anlände till Kåren och mötte upp några friendos, dansade mig dyngsvettig i några timmar och fick öl utspillt över halva kroppen. På stora dansgolvet låg några ton sand och dammet yrde i luften. Äkta beachparty.
Det var kul och galet och lite äckligt (mest den utspillda ölen och all svett dåva).
Vid två var det dags att hoppa på bussen mot Hålan (...och vidare! vill jag skriva, men nej)

Till en början går dessa bussresor bra, man gosar ner sig i ett säte och svalnar långsamt efter all dans. Men så sätter fläkten igång (förmodligen för att folk inte ska kräkas och ha sig av värme+ för mycket alkohol) och det blir rövkallt (alltså riktigt arktiskallt. Isbjörnar skulle springa till närmsta klädaffär och köpa vinterjackor).
Lagom till att bussen kommer fram till Hålan är man så nedkyld att läpparna skiftar i blått och tänderna hackar sönder. Lägg då på en tio minuters promenad genom natten (med m-mm, svensk sommar).
Frusen de luxe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0