hey soul sistah

Working gal, thats me.
Jag har jobb hela sommaren, det känns soft och osoft på samma gång.
Soft för att jag faktiskt har ett jobb som dessutom är roligt och fysiskt krävande (jag kan inte sitta stilla för länge, går bananas då), osoft för att jag saknar sommarloven man hade som liten då allt man visste var sand mellan tårna och höga hopp på studsmattan (typ förra året...).
Gotland med tha Gang är inplanerat i alla fall, så några dagar ska jag ta ledigt. Vi ska cykla, bada mitt i natten, klättra i träd (bestämde jag nu) och enligt Lenlen spana efter killar på stranden. Det blir förmodligen amazing.

Hemma är det huset fullt och jag älskar det. Hela familjen är samlad. Det är liv och rörelse och katter, barnleksaker på golven, klädhögar i hörnen och ett knökfullt kylskåp.
Både syster med snubbe och barn och farmor och farfar renoverar så de har flyttat in vilket resulterar i att storebror och jag delar rum som på den gamla goda tiden. Även lilbro flyttade in i "vårt" rum igår för att han ville ha någon slags sibling reunion där, men allt han har att bjuda på är medvetna fisar. Trevligt.

Jag måste bada snart. Katastrof att det inte är fixat ännu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0