dagens frukost

Det gamla vanliga.
Jag var en såndär anti frukost-människa förr om åren.
Blotta åsynen av limpa, fil eller kaffe fick det att vända sig i magen på mig. Hur mycket jag än försökte så gick det inte att tvinga ner annat än vatten de första tre timmarna efter uppstigning.
Lärare, föräldrar och skolsyster tjatade om hur viktigt det viktigaste målet (pff) var och skrev upp fina listor på hur mycket frukost en dam i min ålder bööööör äta för att växa ordentligt och må bra.
Jag minns speciellt en test-maskin där man skulle skriva in vikt, längd, ålder och näringsintag vid frukost för att sedan få uträknat om det var tillräckligt eller inte.
Maskinens alla knappar började blinka rött och den praktiskt taget skrek på mig att äta mer (okej jag kanske överdriver).
Jag ville så gärna följa alla frukost-råd, men det gick bara inte. Dessutom ansåg den där maskinen att jag skulle äta för fem (obs. överdriver igen).
I alla fall, många år efter testet och efter att folk givit upp sitt tjat, vaknade jag plötsligt en morgon med kurrande mage.
Vad var detta? Var jag sjuk? Hade en alien bosatt sig i mig? Fan då, jag orkar inte krångla med aliens.
Så gick det upp för mig, jag var hungrig!
Sedan den dagen är jag glupande hungrig varje dag, så fort jag slår upp ögonen. Mycket märkligt.

copyright-skyddad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0